Tampereen kaupunginhallitus teki saman valinnan Pirkkalan kanssa: vaihtoehto C valittu Tampereen Ratikan jatkoksi (päivitys)

Pirkkala (Suuppa) – Linnainmaa toteutetaan vaiheittain rakentaen (radan kokonaispituus 13,6 km)
Vaihe 1: Sorin aukio – Partola ja Kaupin kampus – Niihama (2024 - 2028)
Vaihe 2: Partola – Pirkkala (Suuppa) ja Niihama–Linnainmaa (2028 - 2032)

Ruotulan golfkentän kannalta maanantainen kaupunginhallituksen päätös oli jopa odotettu, koska aiemmin oli jo tiedossa, että valtiovallan tukiosuus Tampereen raitiotiehankkeisiin oli jäämässä anotun 100 m€ sijaan tasolle 55 m€. Tässä linkki kokouksen pöytäkirjaan (HUOM! linkki saattaa muuttua, mutta löytyy jatkossakin Tampereen Kaupungihallitukset sivuilta)

Seuraavaksi kh:n päätökset etenevät kapunginvaltuustoihin, jotka sekä Pirkalassa että Tampereella käsittelevät samaa asiaa ma 21.10. Jos päätökset pitävät, alkavat esim. rakennustyöt TAYS-Tenniskeskus välillä vielä tämän vuoden puolella ja ennakoitu aika ratikan kulkemiselle aivan kenttämme lähettyville olisi loppukesästä 2028.

Tammer-Golfin hallitus jätti nyt esillä olleesta vaiheittaisesta toteustussuunnitelmasta oman lausuntonsa pe 4.10. Sitä ei vielä maanantaina 7.10. oltu lisätty esityslistan liiteaineistoon, mutta ilmeisesti sitä on saatettu referoida itse kokouksessa. Lausunto on tullut osaksi pöytäkirjan liitteitä ja löytyy tästä linkistä:

Kh 7.10.2024 Liite 7 Lausuntokooste Pirkkala-Linnainmaa -raitiotie.pdf

Käytännössä nyt tehty linjaus antaa pelaamiselle Ruotulassa ainakin 3 vuotta lisäaikaa 18.reikäisenä. Vuosien 2028-2029 toteuman ratkaisee sekä vuokraneuvottelut kaupungin kanssa että rahoitusasiat, koska ratikan jatko Tenniskeskukselta (pysäkin tuleva nimi on Niihama) Linnainmaalle edellyttää edelleen myös jatkoa valtionrahoitukselle.

Tätä uutista päivitetään vielä sen jälkeen, kun kokouksen pöytäkirja on valmistunut.

Yhteenveto Tampereen Ratikan toteutussuunnitelmasta löytyy tästä linkistä:

Kh 7.10.2024 Liite 1 Pirkkala-Linnainmaa-raitiotien toteutussuunnitelma raportti 16.9.2024-1.pdf
: